Blogi

Monilla hotelleilla ongelmana ei ole verkkomatkatoimiston kautta tehtävien varausten lisääminen, vaan se, miten oman sivuston kautta tehtävien suorien varausten määrää saisi kasvatettua

Jokainen majoitusliike kärsii kysynnän suhteen huipuista ja aallonpohjista. Fiksut hotellinpitäjät pyrkivät hallinnoimaan kysynnässä tapahtuvaa vaihtelua, valmistautuvat siihen etukäteen ja ovat käyneet läpi käytettävissä olevia tietoja saadakseen käsityksen siitä, miten kilpailijat käsittelevät sesonkien välistä vaihtelua.

Kaikki hotellinpitäjät eivät kuitenkaan omaa seikkaperäistä osaamista tuottojohtamisesta tai ole erityisen internet- tai sovellusälykkäitä, vaan toimivat joka paikan höylänä rekisteröiden uusia vieraita vastaanotossa, asettaen tulevan hintoja ja varmistaen, että huoneet ovat siistejä - ja kaikki tämä yhtä aikaa. Tämä rasittaa jatkuvasti rajallisia resursseja, niin fyysisiä kuin henkisiä.

Taloudellisen epävakauden aikana yksi niistä asioista, joille sinun pitäisi hotellinpitäjänä varata aikaa, on hotellin tuottavuuden kasvattamista koskevan suunnitelman käyttöönotto hallinnoimalla myyntikuluja ja jakelukanavia tehokkaasti.

“Tarjousmentaliteetti”

Kuluttajina on harvinaista, että emme olisi nykyään koko ajan etsimässä parasta tarjousta. Kun Internetin voima on sormenpäissämme, herää luontainen tunne siitä, että jos etsii tarpeeksi kauan, löytää vielä paremman hinnan.

Tällainen “tarjousmentaliteetti” tarjoaa hotellinpitäjille mahdollisuuden luoda asiakkaisiin suoran suhteen, poistaa välistä välikäden, joka useimmilla hotellinpitäjillä tässä tapauksessa on verkkomatkatoimisto (OTA).

Idea on selkeä: optimoidaan ne jakelukanavat, jotka tuovat vähiten kustannuksia ja joiden kautta saa suurimman tuoton ja voittoprosentin.

Hotellinne verkkosivusto on ihanteellinen väline tämän toteuttamiseen. Sitä käyttämällä asiakkaan hankinnan kulujen pitäisi olla pienimmät, koska olette suoraan kanssakäymisessä asiakkaan kanssa, jolloin saatte myös mahdollisuuden vaalia pitkäaikaista suhdetta ja pienentää myyntikulujanne, koska maksettavaksi jää vähemmän verkkomatkatoimistojen välityspalkkioita.

Nykyään verkkomatkatoimistojen kautta hotelleille ohjattavan verkkoliiketoiminnan määrä on kooltaan ja arvoltaan hotellinpitäjille merkittävä, joten tätä strategiaa pitää toteuttaa huolellisesti, jotta ette luota liikaa verkkomatkatoimistoihin ensisijaisena liiketoiminnan lähteenänne.

Itsenäinen hotellinpitäjä ei mitenkään kykene vastaamaan verkkomatkatoimistojen jakelun laajuuteen tai bränditietoisuuteen mahdollisten asiakkaiden keskuudessa. Siksi useimmat hotellit hyväksyvät sen tosiasian, että välityspalkkioiden maksaminen on pakollinen paha, jotta majoitusliikkeelle saadaan asiakkaita.

Tästä huolimatta verkkomatkatoimistojen kaltaiset välikädet toimivat jakeluketjun osana hotellien ja asiakkaiden välillä, tarjoten näkyvyyttä verkkomatkatoimistojen sivuja tutkimukseen käyttäville asiakkaille, jolloin hotellit pääsevät käsiksi yleisöön, joka normaalisti olisi heidän ulottumattomissaan, saaden asiakasvirtaa kausina, jolloin varausaste on matalampi.

Tuloksia tuottavaa läsnäoloa verkossa

Nykyajan matkustusmarkkinoilla on järkevää pyrkiä löytämään tasapaino oman suoran liiketoiminnan ja verkkomatkatoimistokanavien hallinnoinnin välillä. Koska hyvin suuri osa matkustukseen liittyvästä tutkimuksista ja varauksista tehdään verkossa, on majoitusliikkeenne läsnäolo verkossa oltava tuloksia tuottavaa - hotellinne on löydyttävä ja teillä on oltava integroitu varausohjelma, jotta sivun kävijät voivat tehdä varauksen suoraan.

Nyt on hyvä aika hotellinpitäjille laittaa omat kanavat työskentelemään kovemmin, ottaa käyttöön ennakoivampi suorien varausten strategia, alkaa pikku hiljaa vähentää verkkomatkatoimistojen kautta tulevaa kauppaa ja luoda suoria suhteita asiakkaisiin.

Vieraiden perinteinen varauspolku on useimmiten yhdistelmä verkkomatkatoimiston sivustoa ja hotellin yrityssivuja.

Potentiaaliset varaajat käyttävät usein verkkomatkatoimiston sivuja aloittaakseen tutkimuksensa luodakseen lyhyen listan mahdollisista yöpymispaikoista.

Asiakaskokemus lähtee yleensä menemään väärään suuntaan silloin, kun käyttäjä turhautuu hotellin sivustoon ja tuntee olonsa pettyneeksi koko kokemuksen suhteen, koska hän ei pysty vertailemaan hintoja suoraan, sillä varausprosessi ei ole käyttäjäystävällinen ja erilaiset hinnat, huonetyypit, ominaisuudet ja peruutuskäytännöt jne. saavat hänet hämilleen.

Heikko käyttäjäkokemus johtaa turhautumiseen, jolloin kävijä usein suuntaa takaisin verkkomatkatoimiston sivuille tekemään varauksensa.

Integroitu hotellin varausjärjestelmä verkossa antaa vieraille mahdollisuuden tehdä varauksensa suoraan hotellin sivuilla, mistä on taloudellista hyötyä, koska välityspalkkioihin kuluu vähemmän rahaa ja hotellinpitäjä saa kaikki vierasta koskevat tiedot.

Itsenäisistä hotellinpitäjistä on vähitellen tullut huomattavasti ennakoivampia oman suoravarausstrategian kehittämisessä. Usein käytössä on markkinoinnin ja nettivarausohjelmiston yhdistelmä.

Kaikki säästöt verkkomatkatoimistojen välityspalkkioissa siirtyvät suoraan alimmalle riville tuotoksi. Lisäksi suoran varauksen varausarvo voi olla verkkomatkatoimiston kautta tehtyä varausta suurempi, sillä asiakasprofiilina saattaa olla henkilö, joka ei ole kovinkaan hintasuuntautunut, jolloin teillä on mahdollisuus luoda yhtä varausta pitkäkestoisempi suhde.

Suoria verkkovarauksia koskevan strategian hyödyt

Olemme listanneet alle ne hyödyt, jotka meidän Happybookingin väen mielestä tulevat suoria verkkovarauksia koskevan strategian myötä:

  1. Saatte suoria varauksia, joista ei tarvitse maksaa välityspalkkioita, tuotto ja voittoprosentti paranevat ja ette ole yhtä riippuvaisia verkkomatkatoimistoista.
    • Integroimalla tuotesivunne omaan verkkovarausjärjestelmäänne on todennäköisempää, että asiakkaat eivät poistu sivuiltanne, jolloin konversiosuhde paranee
    • Suoran varauksen kulut asiakkaan hankinnasta ovat huomattavasti halvemmat, sillä verkkomatkatoimistojen tyypillinen palkkio on n. 15-20 %
    • Varausjärjestelmää kontrolloimalla hotellinpitäjällä on mahdollisuus tarjota myös parannuksia ja myyntiä ylöspäin vieraille, mikä synnyttää lisätuottoa
  2. Verkkovarausjärjestelmät säästävät sekä sinun että henkilökuntasi aikaa korvatessaan manuaalisia toimenpiteitä.
    • Hallitsette itse omaa peruutuskäytäntöänne ja majoitusliikkeenne varaustasoa
    • Hotellinpitäjänä ohjaat asiakassuhdetta huomattavasti enemmän ilman, että sinun tarvitsee käyttää kolmatta osapuolta yhteydenottoon
    • Hotellinpitäjä voi säästää aikaa automatisoimalla suoriin varauksiin liittyviä ylläpidollisia tehtäviä - tämä aika voidaan käyttää vieraskokemuksen parantamiseen keskittymiseen
    • Integroitu verkkovarausjärjestelmä mahdollistaa varausten ja saatavuuden tarkistamisen
  3. Suorat varaukset auttavat luomaan ja hallitsemaan hotellinne brändiä, sillä olette kanssakäymisissä vieraidenne kanssa sekä ennen majoittumista, että sen aikana ja sen jälkeen.
    • Asiakkaisiin tutustuminen auttaa asiakasuskollisuuden luomisessa majoitusliikettänne kohtaan
    • Järjestelmää tarkastelemalla tiedätte aina liiketoimintanne, laskutuksen ja huoneiden hallinnoinnin tilan
    • Sivustollenne linkitetty verkkovarausjärjestelmä antaa teille analysoitavaa tietoa ja näkemyksiä vieraistanne
  4. Voitte tarjota johdonmukaisen vieraskokemuksen tarjoamalla oman brändätyn varausjärjestelmän, joka vastaa hotellinne sivujen ulkonäköä ja tunnelmaa.
    • Happybookingin kaltaisen järjestelmän avulla voitte myös hallinnoida varauksia, tuottoa sekä vastaanoton toimintaa - kaikki samassa järjestelmässä
    • Reagoiva varausohjelma tarjoaa vieraille mahtavan varauskokemuksen kaikilla eri laitteilla
    • Varausjärjestelmässä on tarjolla monikielistä sisältöä ja eri valuuttoja
    • Raportointi, jonka avulla voitte analysoida majoitusliikkeenne tietoja useiden eri raporttimoduulien avulla
    • Happybooking-järjestelmä voidaan integroida useiden eri kolmannen osapuolen järjestelmien ja channel managerien kanssa
    • Voitte myös luoda ja hallita kampanjapaketteja ja tarjouksia majoitusliikkeenne kalenterissa
    • Happybooking-järjestelmään voidaan integroida myös automaattinen maksujärjestelmä, mikä vähentää manuaalista työtaakkaa ja tarjoaa helpon ja turvallisen tavan sekä tehdä että maksaa varaus

Yhteenveto

Kun Happybooking kehitettiin, sen turvallisuuteen satsattiin suuresti, joten järjestelmä varmuuskopioidaan joka päivä Happybookingin palvelimille ja IT-turvallisuus on edelleen meille erittäin tärkeä asia.

Happybooking on aina keskittynyt luomaan käyttäjäystävällisen pilvipohjaisen kiinteistönhoitojärjestelmän, joka auttaa hotellinpitäjiä parantamaan liikevaihtoaan suoran varausohjelman avulla, tuottamaan enemmän tuottoa välityspalkkioita pienentämällä sekä vähentämään ylläpitotehtäviin kuluvaa aikaa. Käy siis pikaisesti tutustumassa toimintaperiaatteeseen - paina tästä.

Happybooking on ennen kaikkea kiinteistönhoitojärjestelmä. Tämä tarkoittaa, että sen avulla aikaa vieviä tehtäviä voidaan automatisoida, jolloin saat enemmän aikaa keskittyä vieraisiinne. Keskimäärin Happybookingin asiakkaat saattavat saada aikaa takaisin käyttöönsä jopa 10 tuntia viikossa - mieti, mitä tällä lisäajalla voisi tehdä!

Vieraileva bloggaajamme on John Kennedy. John on vieraanvaraisuusalan konsultti, joka on omistautunut auttamaan tuoton kasvattamisessa markkinoinnin, tuottojohtamisen ja tehokkaan toiminnan kautta. www.kennedyandersson.com

Kuvalähde: www.pixabay.com

 


Kiinnostuitko meistä ja haluat tietää enemmän? Syötä sähköpostiosoitteesi alle niin otamme yhteyttä!

Asiakkaitamme

Angel Logo CompleteBath -lodge -castle -hotel -restaurant (1)Exford HostelGasthaus _pyorealogo

Ota yhteyttä henkilökohtaista esittelyä varten.