Blogi

Opi, miten hotellisi sivuston suorituskykyä voi parantaa hakukoneoptimoinnin (SEO) avulla

2018 on se vuosi, jolloin hotellisi brändin vaikutusvaltaa kannattaa vahvistaa. Vahva ja vaikutusvaltainen brändi herättää luottamusta, johtaa suurempaan sitoutumiseen ja mahdollistaa suuremman liikevoiton ansaitsemisen uskollisten vieraiden kautta.

Suuri tekijä tämän kasvun mahdollistamisessa on varmistaa se, että internetiä selailevat matkustajat löytävät hotellisi etsiessään juuri heidän tarpeensa täyttävää hotellia.

Jotta voidaan varmistaa, että sivustosi löytyy tehokkaasti, on sinun hyödynnettävä hakukoneoptimointia (SEO) kattavan digitaalisen markkinointisuunnitelman kanssa.

Ilman kunnollista SEO-suunnitelmaa kävijät eivät näe sivustoa. Sisällön järjestely oikein ja hakukoneiden rajoitusten ymmärtäminen auttaa sinua luomaan ja muotoilemaan sisältöä tehokkaasti kohderyhmääsi ajatellen.

SEO viittaa niihin tekniikoihin, joiden avulla sivustosi sijoitus luonnollisissa hakutuloksissa nousee korkeammalle, minkä ansiosta sivusto saa enemmän näkyvyyttä mahdollisten asiakkaiden joukossa, jotka ovat ostoksen tekomatkansa alkutaipaleella tehden hakuja Googlen, Bingin, Yahoon jne. kaltaisilla hakukoneilla.

Rand Fishkin, Mozin perustaja ja entinen toimitusjohtaja, määrittelee hakukoneoptimoinnin “tavoiksi, joilla lisätään hakukoneiden luonnollisten tulosten kautta saatavan liikenteen määrää ja laatua” (Moz). Hän sanoo myös, että "...jotta hakukoneoptimointi onnistuu, on oltavaa selvää, kuka on kohdeasiakas, mikä häneen vaikuttaa ja mitä kanavia on käytettävä saadakseen häneen yhteyden..."

Hakuja ovat hakukoneen hakukenttään kirjoitetut sanat, jotka ovat tyypillisesti:

  • Haluan tehdä jotakin? (“tehdä” - toiminnallisia hakuja)
  • Minun on mentävä paikkaan? (“mennä” - navigoinnillisia hakuja)
  • Minun tarvitsee tietää, miten teen tämän! (“tietää” - tiedollisia hakuja)

Miten hakukoneet sitten toimivat?

Hakukonehämähäkit hiipivät Internetissä ja tulkitsevat sivustollesi laittamaasi sisältöä. Sitten ne luetteloivat löytämänsä ja tallentavat sen valtavaan tietokantaan.

Hakualgoritmi, joka on joka hakukoneella erilainen, suorittaa laskelman “osuvuus + suosio = tärkeys”. Mitä vaikutusvaltaisempi sivustosi on, sitä korkeammalle sijalle se pääsee tietyssä haussa, sillä sisältösi vaikuttaa olevan kävijän haun kannalta osuvinta.

Jotta kävijöiden ja hämähäkkien on helpompi ymmärtää sivustosi sisältöä, käytöstämme “hakijoina” seurataan - miten löydämme, reagoimme, kommentoimme ja linkitämme sisältöä - ja tämä tieto tallennetaan avainsanaindeksien ja fraasien tietokantaan (pitkät hakusanat ovat ennemminkin lauseen tai fraasin kaltaisia).

Jotta hakukoneoptimoinnista saa mahdollisimman paljon hyötyä, hotellisisältöä on lähestyttävä teknisesti, mikä tarkoittaa sivustosi suorituskyvyn optimointia jäsenneltyä prosessia noudattaen.

SEO pakottaa sinut:

  • käyttämään kunnollisia otsikkotageja (H1, H2, H3, jne.), jotta asiat pysyvät sivustollasi selkeänä sekä hakukoneiden että lukijoiden kannalta. 
  • kirjoittamaan selkeitä ja fokusoituja otsikoita, jotka jäsentelevät sisältöäsi ja tekevät siitä helposti seurattavaa tai skannattavaa.
  • fokusoimaan sivusi yhteen tiettyyn aiheeseen - varmistamaan, että otsikkosi vastaa sisältöä.
  • Hakukoneet lukevat sisältöä myös kontekstissaan, joten kirjoituksen laatuun ja haun kannalta osuvuuteen tarkoittaa parempia optimointi- ja konversiotuloksia.
  • Sillä, kuinka usein päivität sisältöäsi, on merkitystä sekä hakukoneoptimoinnin että sivustosi “kärkisijoituksen” kannalta, jotta kävijöiden kiinnostus pysyy yllä riittävästi sivustolle palaamisen kannalta.

Hakemisen tulevaisuus

Meidän tapamme tehdä hakuja kuluttajina muuttuu nopeasti, ja yksi suurimmista pakkaa sekoittavista tekijöistä on puhehaku, jolla tehdään jo yli 20 % kaikista hauista. Tämä johtuu ostettavien virtuaaliassistenttien määrän kasvusta sekä siitä, että kyseinen toiminto on lisätty moniin laitteisiin, joita käytämme päivittäin, kuten älypuhelimiin, kuulokkeisiin, kelloihin, jne.

Virtuaaliassistenttilaitteiden käytön lisääntyminen kasvattaa puhehakujen määrää, erityisesti koska Google, Amazon ja Apple ovat kaikki syvästi mukana pyrkimyksessä muuttaa ostajien hakukäyttäytymistä. Tämä tarkoittaa, että myös se tapa, miten optimoimme verkkosivumme, muuttuu hakukoneiden ottaessa huomioon tämän ihmismäisemmän, puhekielisen hakutavan sen sijaan, että luottaisimme pelkkiin avainsanoihin ja paluulinkkeihin.

Sisältömarkkinointi

Sisältö on se magneetti, joka vetää kävijöitä sivustollesi, joten sen pitäisi olla tärkeysjärjestyksesi kärjessä. Suurta huomiota pitää kiinnittää käyttäjäkokemukseen, jaettavuuteen ja kirjoitustavan kontekstiin.

Arvokkaan, tuoreen ja oleellisen sisällön tuottaminen säännöllisin väliajoin parantaa SEO-suorituskykyäsi ja auttaa brändiäsi saamaan lisää näkyvyyttä.

Mennyttä ovat ne päivät, jolloin hakukoneoptimoinnissa oli kyse pelkästään pyrkimyksestä päästä hakukoneen listan kärkeen tiettyjen termien tai kysymysten. Sen lisäksi, että sisällön on oltava korkealaatuista, kyseinen sisältö on jaettava sinne, missä asiakkaasi ja kohderyhmäsi digitaalisesti viettää aikaansa, ja sen on vastattava käyttäjien hakutarvetta ja luotava myönteinen käyttäjäkokemus.

Kun Google tuo sivustollesi kävijän, se miten moni sivulle saapuva poistuu heti ja kuinka paljon aikaa kävijät käyttävät sivustolla kertoo vahvasti siitä, kuinka hyvin tulos vastasi hakua. Google käyttää näitä tietoja tulkitsemaan käyttäjäkokemusta, mikä heijastuu vastaisuudessa myös hakutuloksiin.

Ei ole mikään salaisuus, että video on yksi tämän hetken kuumimmista markkinointitrendeistä. Sen lisäksi, että YouTube on maailman toiseksi suurin hakukone, on mobiilihaku virallisesti ohittanut pöytäkoneen.

Featured snippets

Featured snippets ovat tuloksia, jotka luetaan ääneen vastineeksi äänihaulle, ja nyt Google on aloittanut vastaamisen moniin kysymyksiin featured snippet -hakutuloksilla. Muistilistat ja muunlainen luettelomuotoinen sisältö saattaa päätyä Googlen vastauslaatikkoon, jolloin brändisi saattaa saada rutkasti näkyvyyttä.

Schema.org

Schemalla on suurempi rooli hakunäkyvyyden kannalta. Kaikenlaisten sisältöformaattien (kuva, video, ääni, paikallinen, jne.) merkitseminen auttaa botteja löytämään, ymmärtämään ja toimittamaan haun tekijöille oleellista sisältöä.

Google Home on tiennäyttäjä äänihakujen vastausten tarjoamisessa, koska sillä on käytettävissään laaja tietomäärä. Suurin osa laitteen antamista vastauksista perustuu sopivilla Schema.org-merkinnöillä merkittyyn sisältöön.

Sosiaalinen media

Hakukoneoptimoinnin maailma ja sosiaalisen median kautta tapahtuva markkinointi nivoutuvat toisiinsa tulevaisuudessa entistä enemmän, joten on tärkeää arvioida jo nyt niiden hoitamista.

Sosiaalisesta mediasta on tullut tehokas työkalu asiakassitoutumisen kannalta, erityisesti Facebookissa ja LinkedInissä.

Orgaaninen haku takaa menestyksen saapuvan liikenteen kautta.

Jos panostat sisältöösi suuresti, parannat sivuston kävijöiden käyttäjäkokemusta sen lisäksi, että vahvistat brändiäsi.  

Orgaanisen liikenteen suurta prosentuaalista osuutta ei saavuteta yhdessä yössä - mutta se kannattaa, jos jaksat olla kärsivällinen:

  • Se tarkoittaa, että sisältösi jakaminen ei ole pelkästään yhden ainoan markkinointikanavan varassa.
  • Se suojaa äkillisiltä kulumuutoksilta, joita voi syntyä, jos sijoitat paljon avainsana-/hakusanamainontaan.
  • Se myös antaa sinulle mahdollisuuden saada uskollisia asiakkaita, jotka löytävät sivustosi meriittien ja tuottamasi sisällön houkuttelevuuden perusteella.

Hakukoneoptimoinnin avainasiat: merkityksellinen sisältö & tekstin kirjoittaminen ihmisille, ei roboteille... :)

Sisältö on mahtava tapa hankkia ja luokitella potentiaalisia asiakkaita. Jotta tämä toimisi tehokkaasti, sinun on perehdyttävä kieleen ja termeihin, joita ihanneasiakkaasi käyttää ja tehtävä sisällöstäsi oleellista asiakkaan kohtaamien ongelmien tai haasteiden kannalta.

Luomalla korkealaatuista, houkuttelevaa ja oleellista sisältöä, voit sitouttaa sivustosi kävijöitä merkityksellisellä tavalla ja herättää luottamusta ja vaikutusvaltaa. Kun sisältö saa vastakaikua kävijältä, se tuntuu henkilökohtaiselta ja aidolta - johtaen toivon mukaan jakamiseen ja kannatukseen.

Nykyajan markkinoilla kuluttajat luottavat huomattavasti todennäköisemmin sisältöön, joka on kolmannen osapuolen jakamaa tai tukemaa, kuin suoraan yrityksen sivustolla olevaan sisältöön. Tässä nousee esiin arvostelusivujen arvo puolueettomana neuvonantajana.

Avainsanavinkkejä

Hakuihin on aina käytettävä kirjoitettua kieltä, sillä hakukoneet tallentavat avainsanoihin perustuvia indeksejä yli 25 miljardin verkkosivun sijaan.

Nämä tallennetut avainsanat ovat sanoja, joita kohdeyleisösi käyttää hakujen tekoon; ne toimivat sivustojesi sisällön pohjana ja niitä käytetään kaikkialla sivustolla - sivujen otsikoissa, tekstissä, jne.

Tavoitteena ei ole olla kaikkien avainsanojen tuloslistan kärjessä, vaan niiden, joita ihmiset käyttävät liittyen kiinteistösi tarjoamaan ainutlaatuiseen myyntiehdotukseen. Muista, että mitä tarkempi pitkien hakusanayhdistelmien valikoimasi on, sitä vähemmän tuloksia tulee, mutta nämä tulokset toivon mukaan konvertoituvat paremmin.

Valitse sellaisia avainsanoja:

  • joita haetaan paljon
  • joilla ei ole suurta kilpailua muilla sivustoilla
  • jotka ovat oleellisia sisältösi kannalta

Sivuston nopeus

Jos sivustosi latautuu hitaasti, suuri osa kävijöistä poistuu. Nopeus vaikuttaa myös Google-hakutuloksen sijoitukseen, ja tutkimuksen mukaan 40 % ihmisistä sulkee sivuston, jos sen lataaminen kestää kauemmin kuin 3 sekuntia.

Pahinta on, että nämä ihmiset painava “takaisin”-painiketta ja valitsevat toisen hakutuloksen (tätä kutsutaan pogo sticking -ilmiöksi), mikä otetaan huomioon myöhemmissä hakutuloksissa.

Miten mobiilikävijät näkevät sivustosi?

Viimeaikaiset muutokset hakukoneoptimoinnin teknisessä toteutuksessa ovat liittyneet mobiiliystävällisyyteen, eli sivuston on vastattava käytettyä laitetta myönteisen käyttäjäkokemuksen luomiseksi.

Tarkistuslista - varaa aikaa tarkistaaksesi, tekeekö sivustosi hallaa SEO-suorituskyvyllesi

Arvioi hotellisivustoasi seuraavien asioiden kannalta nähdäksesi, onko sinulla käyttämättä jokin SEO-temppu, joka voisi vaikuttaa sivustosi löytyvyyteen:

  • Onko sivustollasi rikkinäinen tai huono linkkirakenne?
  • Paluulinkit (ulkoisille sivustoille), joita hakukoneet pitävät roskapostina, esimerkiksi ostolinkkien huonotapainen käyttö
  • Estävät tekijät, kuten Flash-tekniikan käyttö sivuston animaatioissa/videoissa, joita ei voi lukea
  • Väärä HTML-koodi tai sivustosi kuvilla ei ole alt-tekstiä
  • Avainsanojen puute sivustolla tai avainsanojen liiallinen käyttö
  • Otsikkojesi ja sivustollasi olevan tosiasiallisen sisällön väliset ristiriitaisuudet
  • Videoiden ja äänimedian transkriptioiden puute, sillä hakukone ei kykene lukemaan kuvia tai ääntä
  • Hitaasti latautuvat sivut
  • Ei mukaudu mobiililaitteeseen
  • Tekstin suhde kuviin verrattuna alle 20 % tai yli 70 %
  • Saman sisällön esiintyminen sivustolla useamman kerran
  • Sivustosi sivujen URL-osoitteet ovat ihmisille epäselviä

Lopuksi

HappyBooking on ennen kaikkea kiinteistönhallintajärjestelmä. Tämä tarkoittaa, että saat apua tylsään ylläpitoon ja ikäviä tehtäviä automatisoidaan, jolloin sinulle jää enemmän aikaa keskittyä vieraisiisi. Keskimäärin HappyBookingin asiakkaat säästävät aikaa jopa 10 tuntia viikossa - mieti, mitä tällä lisäajalla voisikaan tehdä!

Vieraileva bloggaajamme on John Kennedy

John on vieraanvaraisuusalan konsultti, joka on sitoutunut avustamaan liikevaihdon kasvattamisessa markkinoinnin, tuottojohtamisen ja tehokkaan toiminnan kautta. www.kennedyandersson.com


Kiinnostuitko meistä ja haluat tietää enemmän? Syötä sähköpostiosoitteesi alle niin otamme yhteyttä!

Asiakkaitamme

Angel Logo CompleteBath -lodge -castle -hotel -restaurant (1)Exford HostelGasthaus _pyorealogo

Ota yhteyttä henkilökohtaista esittelyä varten.